Bir Sayfa Seçin

Onbiron tarafından geliştirilen Android Mobil Benchmark Süiti içerisinde, mobil cihazların donanım başarımını ölçen ölçümleme algoritmaları ile özelleşmiş olarak geliştirilen kullanıcı deneyimi testleri bulunmaktadır. Aşağıdaki tabloda verilen algoritmalar test ortamında, insan müdahalesi olmadan, tekrarlı şekilde çalıştırılarak cihazın başarımı ölçümlenmektedir.

Özel olarak geliştirilmiş ve üzerinde Android çalışan cihazlar (tablet, telefon vb.) bu benchmark süiti içerisinde ölçümlenebilmektedir.
Uygulamayı yüklemek ve özelleşmiş çözümler için bize info@onbiron.com.tr adresinden ulaşın.

 

Ölçümleme Algoritması

Kategori

Açıklama

Linpack Benchmark

(java/native)

CPU

İşlemcinin, floating point işlem gücünü (MFlops/s) hesaplamak için, yoğun doğrusal denklemler kullanan (Ax = b), işlemci performansı için özel olarak geliştirilmiş ölçümleme algoritmasıdır.

Scimark-2 Benchmark

(java/native)

CPU

Scimark2, bilimsel ve sayısal hesaplamalar için geliştirilmiş Java-tabanlı bir ölçümleme süitidir. Scimark2 Benchmark süitinin içerisinde, mühendislik ve bilimsel uygulamalarda sıklıkla kullanılan;
Fast Fourier Transform (FFT),
Jacobi Successive Over-relaxation (SOR),
Monte Carlo integration,
Sparse matrix multiply,
dense LU matrix factorization
olmak üzere toplam beş farklı ölçümleme algoritması bulunmaktadır.

EEMBC Benchmark

CPU

Embedded Microprocessor Benchmark Consortium (EEMBC) tarafından sunulmuş olan, Android işletim sistemi üzerinde işlemci performansını java ve native olarak iki farklı yönden ölçen ölçümleme algoritmasıdır.

Memory Benchmark

MEMORY

Bellek üzerinde yapılan COPY, SCALE, ADD ve TRIAD işlemleri yaparak, belleğin bant genişliğini ve hızını (MB/s) ölçmektedir.

GPU 2D,3D Battery Benchmark

GPU-2D

GPU-3D

GPU-2D ve GPU-3D işlemleri ile batarya tüketimi ölçümlenmektedir. GPU’nun batarya tüketimini ölçümleyen 2D ve 3D olmak üzere iki farklı batarya ölçümlemesi mevcuttur.

– Onscreen ve Offscreen FPS

– 60/30 FPS, %50-%100 ekran parlaklığı batarya tüketimi

GPU 2D,3D Benchmark

GPU-2D

GPU-3D

GPU ölçümlemelerinde, cihazın grafik işlemcisinin (GPU) performansını saniyede işlenen çerçeve sayısına (FPS) göre ölçmektedir.

SQLite Benchmark

DISK I/O

Bir SQLite veritabanı üzerinde yığın CRUD (Create, Read, Update, Delete) işlemleri yapılarak, cihazın SQLite veritabanı CRUD performansları ölçümlenmektedir.

DISK I/O Benchmark

DISK I/O

Disk ölçümleme algoritmaları kullanılarak, sıralı veri okuma, sıralı veri yazma, rastgele veri okuma, rastgele veri yazma ve saniyede gerçekleştirilen metadata performansları (KB/s) ölçümlenmektedir.

Java Benchmark

MISC

Java üzerinde geliştirilen algoritmalar ile, farklı çözünürlük ve boyutlardaki PNG resim dosyaları üzerindeki encode/decode performansı ölçülmektedir.

Battery Benchmark

MISC

İşlemi gerçekleştirme performansı ve işlem sırasında batarya tüketimi değerlerinin geometrik ortalamasıdır.

Wi-Fi Benchmark

MISC

Wi-fi bağlantısı üzerinden veri indirme ve yükleme hızlarının (MB/s) ölçümlenmektedir.

Operating System Benchmark

MISC

Dalvik Sanal Makinesi (Dalvik VM), Android İşletim Sistemi içerisinde bulunan ve Android cihazlarda uygulamaların çalıştırılmasından sorumlu bileşendir. İşletim sistemi ölçümleme algoritmasında, işletim sisteminin performansını doğrudan etkileyen sanal makinenin performansı ölçümlenmektedir.
– İşletim sistemi garbage collection performansı

Kullanıcı Deneyimi Ölçümlenmesi

UX

Kullanıcı gözünden ölçümlenmesi ve test edilmesi istenen özel uygulamar bu bölümde ele alınmaktadır. Yapılan kullanıcı deneyimi ölçümlerinden örnekler aşağıda verilmiştir.

– Browser için, DOM, Javascript, HTML, 2D, Canvas ve HTML5 başarımının ölçümlenmesi.

– Gallery için, thumbnail oluşma ve fotoğraf yakınlaştırma/uzaklaştırma işlemlerinin başarımı,

– Video, yerel diskten ve ağ üzerinden farklı kodeklerdeki videoları oynatma ve video işlemleri (ileri, geri alma, duraklatma vb.)